mandag den 12. november 2007

Gang i den


Áki har fået en ny ven, Jesko. De mødtes til Lars´fødselsdagsfest i sommers. Det var kærlighed ved første blik. Omtrendt som i den Emilhistorie, hvor Emil er til marked i Vimmerby. Her møder han borgmesterens dreng, det er sympati ved første blik, de er på samme bølgelængde. Historien handler om deres fælles skarnstreger, som kulminere da de sætter ild til borgsmesterens 5oårs fødselsdags-fyrværkeri. Jeg ved ikke, hvorfor jeg får sådanne associationer.......

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jamen de har jo også samme tøj på !
De ligner også hinanden, så det er jo ikke så mærkeligt at de også kan sammen.
Er din kære ven Àki tysker eller har han en mor/far der kommer fra et andet land. Jeg kender nemlig ikke hans fornavn, det lyder finsk.
Skarnstreger laver man måske ikke så meget mere når man går i anden klasse1 Eller hvad, vi mangler eksempler.

Ingegerd sagde ...

De er støbt i samme form, tror jeg.
Drengen er pæretysk, det er vel bare forældrene, der har en egensindig navnesmag.
Der skal nok komme skarnstregberetninger, jeg vil jo bare ikke fyre alt krudtet af med det samme, vel mor!