tirsdag den 1. april 2008

babymus


Igår var Áki og jeg i Dehner. Det er et kæmpe havecenter, som osse sælger mindre kæledyr. Áki skulle selvfølgelig hen og kigge på dyrene, og jeg hen og kigge på planterne. Efter jeg havde fundet dette velduftende sortiment til min køkkenvindueskarm, fandt jeg min søn tryllebundet foran slangeterrarierne. En stor, fed, schwäbisch mama med det sidste skud på stammen i klapvogn havde fået dyrepasseren til at tage en slange ud af buret.
På bredeste schwäbisch:
Dyrepasser:" Den er ca 90 cm lang."
Kunde : "Åhhh, hvor er den smuk. Tror du den vil kunne enes med den jeg har derhjemme, den er kun (!) 60cm, og spiser kun (!) tre babymus om ugen?"

Áki var fascineret: "Åhhh mor, skal vi ikke ha sådan een?"
Mor : " Så fodrer du den selv."
....og så blev der ikke snakket mere om det.

5 kommentarer:

margrethe sagde ...

Fik mig til at tænke på engang for mange år siden, hvor Ingegerd skulle klippes. Jeg skulle underholde Kàri imens inde i Rosengade(hedder den muligvis), og jeg så til min glæde, da han gerne hele tiden ville inde til MOAR, at der lå en dyrehandel lige ved siden af.Der strøg vi ind.
Min forbløffelse var enorm, for udover terrarier, akvarier og bure var der placeret en gammel sofa op ad en væg. På denne sad der to ungersvende, som i pauserne mellem aktiveringsjobbene slappede den i den uopskårede mekka laskede og blege.
Men rundt om deres koloenorme overarme slyngede sig de fedeste slanger!
Kàri og jeg stirrede vantro på synet, og d`herrer udbrød med børnevenlige stemmer: KOm bare her lille fyr, så skal du prøve at have den rundt om din arm." Jeg tog fat i barnebarnet og tvang ham ud på gaden igen efter at vi dog havde set på dyrene bag lås og slå.

Anonym sagde ...

jeg troede først at den der store fede schwäbische mama var en slangeart..

margrethe sagde ...

Prøver igen, der er vist klumper i strømmen idag!

Hej Mette,jeg læste først forretningens navn som "den her" og forstod ikke budskabet i første omgang.
Men hvilken art mener du denne mamaslange kunne være? Nåh, jo hendes yngste sad i KLAPvogn, så giver det jo af sig selv?
Knus fra
Margrethe

Ingegerd sagde ...

Åh mor, jeg elsker dine vandede.

margrethe sagde ...

NÆHHHHH, det har du misforstået, jeg mente da ikke en vandslange, men en....


Nåh, nu er det vist sengetid!!!