torsdag den 10. april 2008

mumieallergi

Ved middagsmaden.......
Áki, pillende i sin bagte kartoffel : "Kan man egentlig have kartoffelallergi?"
Wenni : " Mmmmhh jaaah. "
Áki : " Kan man være overfølsom over for mumier....øh nej, knogler?"
Wenni : " Nej, men hvis man finder en knogle i skoven, kan der være farlige bakterier på"
Áki : " Hvad så men lig, f.eks. sådan et Moorleiche ( moselig, red.)?"
Wenni, har nu lagt Spiegel til side og kigger interesseret på sin søn : "De er helt ufarlige, fordi de mosen de ligger i, ikke lader luft trænge ind til dem."
Áki, nikkende :" Ja, det tænkte jeg nok, så da jeg fandt en død mus for nylig i buskene på skolegården, så puttede jeg den bare ned i en chips-dåse med lufttæt plastiklåg. Og nu kigger jeg til den i hvert frikvarter."

2 kommentarer:

margrethe sagde ...

Herlig historie siger kokken til berygtede ret "Mumiekylling"

mette sagde ...

sådan en historie er ikke noget for en dame. jeg skal i hvert fald ikke have nogen chips næste gang jeg besøger jer!