lørdag den 27. juni 2009

MEGET sjovere

Der er mange gode ting ved at have en mor med sigøjnerblod i årene og derfor at have boet i en god del af Danmarks købstæder.
Det er f.eks. helt sikkert MEGET sjovere at se "Rejseholdet", når man faktisk har boet (næsten) alle steder, hvor tv-serien foregår.
Og det fører os så hen til, hvad familien Wellsandt/Ribers egentlig laver om aftenen. For vi har jo, som I alle ved, ikke noget fjernsyn. Fordi det der kommer i fjernsynet er noget manipulerende tidsspilde. Manipulerende ud fra et politisk synspunkt: Jeg skal ikke have nogen til at tolke virkeligheden for mig på en skærm (så hellere leve uden nogen fornemmelse af, hvordan resten af verden ser virkeligheden). Tidsspilde fordi: Mine børn skal ikke sidde foran en skærm og se på åndssvage serier om eftermiddagen. De skal lege og øve instrument.
Men om aftenen, så slækker vi kraftigt på principperne og ser den ene DVD ( fra Flensborg biblioteket) efter den anden med danske serier.
Ja, den er jo svær at forklare. Så jeg gir op på forhånd.

3 kommentarer:

margrethe sagde ...

Hej min kære tatertøs!

Hvis du nu havde udskrevet en af dine præmieløse konkurrencer ( og som heller aldrig , slutter!), havde vi jo kunne sidde her i det varme Nord og gætte, hvilken en I lige har set.....
Men ak! Men jeg gætter alligevel:" I har set en serie fra Kalundborg".?????????

Ingegerd sagde ...

Vi har set både den fra Kalundborg, den fra Silkeborg og den fra Århus....der kom desværre ikke nogen fra Albertslund endnu, men det bliver så måske i aften.

johannes mortensen sagde ...

Det er sikkert rigtig godt, at DVD-en nu og da får en chance om aftenen. Og når man selv vælger, er det jo også muligt at undgå de åndssvage serier, som fjernsynet påtvinger folk.