onsdag den 9. december 2009

2010

Min kalenderbog for det kommende år har jeg indbundet med stof fra min børne-sengetøjs-kollektion. 2010 starter markedsføringen....spændende!

15 kommentarer:

margrethe sagde ...

De ser fint ud, en oplagt julegaveide i begge farverne, små notesbøger o.s.v. ,men du er sikkert færdig med julegaverne!

Et stort held og lykke herfra for forretningskvinden i 2010!

mette sagde ...

meget fin idé!
jeg er sikker på at det bliver en strålende succes.
husk nu på mig når du skal ansatte en forretningsfører så du kan koncentrere dig om det kreative!

Ingegerd sagde ...

Hej Mette, ikke for noget, men har du ikke lagt mærke til, hvor mange rådgivningstimer, du allerede har lagt i "Ribers Textildesign"?

mette sagde ...

hm.. nå ja nu du siger det
måske kan vi lave en aftale om, at jeg får et par aktier når du skal børsnoteres?

margrethe sagde ...

Jeg satte mig igår i bussen ved siden af en udenlandsk nabo-dame og snakkede med hende. Hun var på vej hjem fra de tre daglige lektioner i Dansk som Andetsprog. Hvor hun gik på det modul der hedder nr 2 og hun fremviste mig stolt sine bøger. Jeg kunne se af disse at hun var analfabet (hendes modersmål bruger det latinske alfabet). Hun forstod ikke et enkelt spørgsmål på dansk som: Hvor kommer du fra? Så vi snakkede en slags engelsk. Alligevel kunne hun fortælle mig at hun havde arbejdet i et ministerium i sit hjemland. Så er det jo at man tænker kontorchef eller sådan noget andet højt på strå!
Men det har det jo nok ikke været.
Men der skal jo også folk til at gøre rent, lave teeen, koge risene, åbne dørene o.s.v. Nu kommer vi endelig til pointen!!!!!

Hvad kan jeg blive i det der firma???
Mette har jo allerede snuppet posten som forretningsfører, så det skal man ikke gøre sig håb om! Så hvad kan man blive?????
DEt er ret tamt, snart bare at kunne skrive fokepensionist!!!

margrethe sagde ...

Med alle de medarbejdere skal du nok også snart have en HR person. Sed bare stillingsopslaget, når du kommer så langt
KHKjeld

Ingegerd sagde ...

Hej Kjeld. Hvad er en HR?
Det er jo dejligt, at I alle vil have arbejde. Der bliver jo nok brug for en til at holde lastbilerne i stand. Og folk til at åbne og føre filialerne i udlandet. Alle ansatte får massage og store julepakker.

margrethe sagde ...

En HR-chef (human resources) er den, som før i tiden gik under betegnelsen personalechef; altså den, som har ansvaret for personalet på en arbejdsplads - det være sig ansættelse af nyt personale, varetagelse af og omsorg for personalet samt evt. ansættelse og oplæring af elever/lærlinge på arbejdspladser, hvor dette er relevant.

Jeg svarer lige Kjeld er på vej til Sjælland!

mette sagde ...

det er dem som sørger for massagen og julepakkerne.
meget moderne i USA og DK. ikk' så moderne i tyskerland.. her er det nok nærmest dem som får til opgave at fyre folk på grund af wirtschaftskrise.

Mettes mor sagde ...

Det ser meget smukt ud, jeg kan måske få den at se til jul. Så stor en virksomhed må helt bestemt også ha' brug for en bibliotekar!

margrethe sagde ...

Kære Mette
Du tænker måske at alting er meget bedre i DAnmark, fordi du længes ........MEN Fru HR i Grenaa er en barsk dame- hun er mere HR en Fru!
Så da mor her blev syg, blev hun skam fyret af fru HR med et iskoldt brev.
Så meget anderledes er det jo ikke.

mette sagde ...

ja suk jeg har vel altid lidt de lyserøde briller på...
sikke en dum hr grenå... min veninde i kbh får virkelig flotte julegaver, sund mad og massage...

Gunvor sagde ...

Ih hvor er det nuttet og piget.
Jeg vil gerne vœre kaffe dame i din virksomhed.
Jeg er også god til at pakke varer ind.

Ingegerd sagde ...

Hej søs, du skal da lede og udvikle forretningen i England...nej, den engelsk-talende del af verden. Eller gider du ikke pga af alt detder jetlag-møg?

ane sagde ...

Til Ingegerds støttepanel
Jeg ønsker jer alt muligt held med jeres nye jobs. Jeg har jo været så heldig at jeg allerede har fået sådant et job hos Danefæ, og vil også meget gerne stille mig til rådighed hos Ingegerds textildesign. Jeg kan tilbyde slæbning af papkasser,kørsel til posthus og påsætning af frimærker ugens 7 dage. Alt under respekt for at chefen altid har ret.