onsdag den 16. juni 2010

VM-bold

Når man køber ind i Rewe, det lokale supermarked, får man i anledning af VM fodboldsammelkort med de tyske nationalholdspillere på.
Jeg plejer at lægge et eller to kort ind på Ákis skrivebord hver dag.
Igår trumfede paps stort. Han havde været ude og købe ind med Oma.Udover hendes kort, havde han spurgt alle de gamle damer i køen, om han måtte få deres kort. Så han kom hjem med en ordentlig bunke.
Men Tante Mette går alligevel af med sejren. Idag kom der et tykt brev med mindst 20 styks i og et brev, hvor der stod :"Se hvad den rare mand ved kassen i Rewe gav mig!"....Der er nok en, der lige har sat alle kvindelige ynder ind!
Et af kortene var et "guldkort", et vinderkort på en af det tyske hold signeret VM-fodbold. Er den dreng ikke bare utrolig heldig? With a little help from his friends.

7 kommentarer:

margrethe sagde ...

Jamen man bliver da helt mundlam af begejstring, jeg kan lige se Mette og Wenni stå der og smiske........
Ingegerd og Aki har nok arvet nogle spillegener fra min mor. I hendes scrapbog over gevinster er der et utal af gevinster på sæbekuponer og lign.
Da jeg i Ingegerds yngre dage tillod mig at spille to rækker i tips, og derfor gik ind i den lokale kiosk for at få en kupon, syntes Ingegerd at jeg var ENORMT pinlig.
Godt at hun er kommet videre med sit liv!!!
Så tillykke med heldet Àki- det passer så ikke hvad man siger på dansk, at" heldet følger fjolset."

margrethe sagde ...

Når nu Tyskland vinder VM, så bliver den bold meget værd
KHKjeld

Gunvor sagde ...

Se på Aki's ansigt. Jeg tror aldrig jeg har set nogen se så lykkelig ud!

margrethe sagde ...

Prøv at gå tilbage til d. 7. dec.2009 her på bloggen ,hvor Àki er til Omas fødselsdag og lige får serveret en paneret (ellers er det meget forkert!) snitzel og panerede kartoffelkroketter.Hans glade udtryk, når ikke helt højderne på fodboldbilledet -men næsten. Vi har jo lige haft glæden ved at have besøg af reutlingerne, og da vi var sammen med Ylva og Àki, ville jeg lige lave et par småjusteringer af deres danske sprog. Ingen eksempler her, men de må have lært det af deres mor! Hvem ellers!
Jeg lagde ud med at spørge: Ved I hvad vulgærsprog er??
Da stak Aki det samme(næsten) glade
ansigt frem og svarede promte: "Røv og nøgler!"
De er sørme dygtige alle vores mange børnebørn!

mette sagde ...

hvornår får han så bolden? skal han vente til de er færdige med at lege med den?

Ingegerd sagde ...

Om ca. 2 uger kommer den.

Ingegerd sagde ...

jeg fik bolden i går.
kh Áki