tirsdag den 13. juli 2010

skolefest

Så var det igen den årlige skolefest i Jos-Weiss-Schule.
Jeg plejer at pjække fra det arrangement...der er ligesom nok børnefester i julimåned.
Men den gik ikke i år, grandberg. Herr Hermann ville lave cykelforhindringsløb og det overordnede tema skulle være Danmark.
Andreas, Jeskos far, har stillet sine fotos til rådighed, så I kan få et indtryk af begivenheden.

Vi lånte løbet fra ADAC, den tyske bilklub og stillede det op på boulebanen på den anden side af bymuren.

Børnene syntes, det var vældig spændende.
Een elev måtte cykle, tre løb med for at kontrollere at alt gik rigtigt til og for at tage tid.....

.......sikken en indsats i 34° varme.

Man kunne også lære at tale dansk.
Det skilt stammer vist fra Áki.

Nu ved jeg, at det er muligt at bage fire bageplader med Drømmekage fra Brovst på 1 1/2 time. det MÅ være en rekord.

1 kommentar:

margrethe sagde ...

Det er de bløde d´er, man mener er specielt vanskeligt at udtale på dansk.
Derfor må man ikke nøjes med at sige "fløe" med med tydeligt blødt d "fløde"
Som I måske husker så var mit øgenavn som dreng "fløde", så jeg udtaler mig med en vis vægt
KHKjeld