onsdag den 27. oktober 2010

pive-ko

Idag er det Kviks etårs fødselsdag. Hvordan fejrer vi denne vigtige dag, vil I jo sikkert vide.
Flag på bordet og kødben til aftensmaden, det er klart. Men Kviks dreng syntes, at det er for lidt, så han købte igår af egne lommepenge en pive-ko, som blev overrakt som det første i morges.
Så gik drengen i skole og efterlod mig en lille hund, som, ligegyldigt hvad jeg har lavet, i fast takt har lagt gummidyret foran mine fødder og pevet indtil den blev kylet langt væk til indfangning. Som på billedet her. Uimodståeligt og drønirriterende.
Hver gang han bider i dyret piver den HØJT. Far troede, da vi i morges skypede, at vi havde fået kanariefugl.
Nu kommer Áki heldigvis snart hjem....klokken er 15.15.
Hvordan kunne drengen vide, at Kvik ville eeeeelske denne plastikdims?

3 kommentarer:

Ingegerd sagde ...

jeg kenner min hund
kh Áki

mette sagde ...

tillykke kvik.
piv.

margrethe sagde ...

Tillykke med Kvik.
DA jeg arbejdede i Røde Kors var der rigtig mange kakerlakker og derfor blev kakerlakmanden ofte tilkaldt. De var først indsamlet af personalet og sendt til analyse. Der kom svar tilbage , det var tyske (ja undskyld) og franske kakerlakker.Det blev der sagt mange vitser om. Men de blev altså sprøjtet af omtalte mand. DA de lever i skjul blev han spurgt om , hvordan han dog kunne finde dem. HAn svarede : MAn skal bare tænke som en kakerlak!!!!
DEt er jo bare det den kvikke kvikejer har gjort. Så lær af det!!!!