onsdag den 19. december 2007

Arbejde og kunst





Idag var jeg i et firma i Augsburg. ( Nej, de købte ikke noget - for skandinavisk ).
Disse vidunderlige tryk hang i foyeen. Det ene billede må være fra fabrikken, hvor jeg var idag. Det meste er nu lejet ud til andre virksomheder. Men sengetøj bliver der altså stadig produceret. Når jeg ser på disse billeder, forestiller jeg mig hvor helt utrolig mange mennesker, der må have været inde i de helt utrolig mange og lange bygninger. Sikke alt det slid ! Tror I de har haft gode arbejdsforhold ? Sloganet fra foyeen " LABOR ET ARS", gjaldt det osse for dem?

2 kommentarer:

margrethe sagde ...

Nu har vi studeret deres sengetøj og da vi af princip altid (næsten altid) holder med datteren, så:
Det er røvkedeligt!
Og sikke et skrækkeligt barn de har brugt på deres hjemmeside. Uha!
Godt de ikke købte noget af hende!
De har sikkert brugt en masse børnearbejdere , som har fået sot og tuberkler.

Ingegerd sagde ...

Ja, ikk oss!