onsdag den 19. december 2007

Augsburg





...er en dejlig by. Idag var far og jeg turist dér.

1 kommentar:

margrethe sagde ...

Her i Ausburg var Kjeld og jeg på ferie for nogle år siden. Alt var spontant ingen planer på forhånd.Vi kørte rundt med tog på en rundrejsebillet og stod af , hvor vi havde lyst. Her i Ausburg fik vi et kort over hvor Luther havde været og vi gik i hans fodspor på en spændende vandretur. da vi skulle spise og absolut ville spise tysk kom vi til kort , fordi -det vist var søndag og mange spisesteder havde lukket. Vi fandt derfor en italiensk restaurant, som jeg erindrer hed Milano. Den lå lige ved en mur indtil et bryggeri og jeg tænker på om det er der Erik er fotograferet. Vi gik ind og bestilte mad. Vi havde besluttet at vi en gang på denne rundrejse ville spise fint-dyrt-, men det skulle ikke være den dag. Da vi havde fået forretten kaldte vi på tjeneren og spurgte om vi kunne lave vores bestilling om. Da han hørte at vi var danskere og han kendte en dansk fodboldspiller va det i orden. Det var det bedste og lækreste måltid jeg nogensinde har fået. Og det blev så den dyre dag! Så kig efter dette sted , hvis I kommer til byen. Bagefter tog vi til Reutlingen og besøgte et vidunderligt brødmuseum i Ulm på vejen. Der havde de flere kageforme en jeg har.