søndag den 24. februar 2008

ordentligt arbejde


Áki og Ingegerd har på det nærmeste sovet siden i torsdags. Ondt i hovedet, mavepine og for Ákis vedkommende snot og feber oveni. Sikke nogle stakler!
Men nu begynder vi at vågne op til dåd. Inspireret af en gave fra paps - en herlig stempelpude - er Áki gået i gang med kartoffeltryk.
Og så skal I lige have en lille Ylvahistorie fra sidste år: Ham den tåbelige biologilærer, Herr Siegmund ( af Kári døbt Mr Sick-mund ), underviste i kartofler, og de stakkels med arbejde overbebyrdede og stressede skoleelever skulle lave kartoffeltryk i deres hæfter. Ylva kom stønnende hjem og berettede om dagens pligter, og jeg tilbød mig straks henrykt til opgaven og messede opogned om, at det var godt, at de endelig fik nogle ordentlige lektier. Pigebarnet kiggede tørt på mig og bemærkede :"Du er garanteret den eneste forældre i min klasse, der elsker kartoffeltryk"

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det godt, at I er ved at være raske igen.

margrethe sagde ...

Godt at kartoflen kom hertil, hvad skulle vi have gjort uden.
Jeg holder med mor Ylva, jeg synes ogsaa det er en god form for lektie.

HAr du i grunden set en film om hvordan kartoflen kom til Europa.