fredag den 14. marts 2008

små lapper


Har ryddet en del op i værkstedet i disse dage. Og fået smidt en masse ud. Underligt, nogen gange er det ikke til at skille sig af med noget, nogen gange er det blot en befriende følelse at fylde skraldespanden.
Jeg fandt et par gamle strikkede plaider fra bedstefars sommerhus. Har nu sat mig for at trevle dem op, sortere lapperne efter farver, strikke flere lapper, og lave mange plaider ud af de to mølædte.
Bemærk de smukke strikkepinde, de er fra gudmor. Gad vist om jeg har nogle i passende farvenuance til alle tæpperne!

2 kommentarer:

margrethe sagde ...

Det var vist min mormor Anna Petrea Olsen der strikkede de plaider. Jeg tror min mor syede dem sammen. De der strikkepinde fra min Gudmor husker jeg tydeligt. Hun strikkede i et tempo, så man gnisterne røg om ørerne på hende.

Ingegerd sagde ...

Sjovt, at lapperne er fra min oldemor!