søndag den 9. marts 2008

stjerner og nattøj


Ylva har for-fejret sin fødselsdag. Vennerne kom igår aftes til pizza, derefter gik vi til Reutlinger Sternwarte. Dvs jeg gik, de løb og legede tik. Det er en pæn tur på en lille halv time. Men de var ikke forpustede, da vi ankom. De fire etager trapper op til planetariet tog de som kapløb "Hveeeem kommer føøørst ?"
Derefter gik det nu osse nemt at sidde stille og høre om stjerner og planeter. Et meget godt foredrag lavet af en Fru Kepler ( hun er garanteret en direkte efterkommer af ham den berømte ). Alle ungerne ( osse min yngste ) vidste mere om temaet end jeg, må jeg indrømme her i en snæver kreds ;-).
Derefter gik det hjem til gaver og slik, snak og kortspil og soveposehygge i puderummet.


Nattøjsbillederne er fra her i morges. Man kan rigtig se, hvordan de har moret sig sammen, synes jeg.


Her har de lige spist pizza, om lidt skal vi afsted på stjernetur.
Jeg skulle hilse fra Ylva og sige, at det var alletiders fødselsdag.

2 kommentarer:

margrethe sagde ...

Sikke mange stjerner rundt om bordet i højt humør!

Anonym sagde ...

kærlige hilsner til ylva. julius syntes at det var en rigtig hyggelig fest og talte meget detaljeret om det hele vejen hjem i bilen!