torsdag den 14. januar 2010

bytte lidt

Wenni og jeg skulle til komsammen med koret fra Leo onsdag aften. Derfor bad jeg b-mennesket Áki om at putte Ylva, som er et udpræget a-menneske. Jeg tænkte, at det sikkert er sundt at bytte lidt om på rollerne, så Áki kunne få lov til at være den store, omsorgsfulde og Ylva den lille. Det syntes de vist også var skægt.
Vi var til hygge i Gartentor. Oppe i den gamle tårnvagts stuer har den lokale karnevalsforening deres rum. Der er en lille beværtning, som foreningen fører, for at tjene lidt. Det var et fint sted. Ærgeligt, at det var mørkt, der må være en fantastisk udsigt derfra.
Her til morgen spurgte jeg så Ylva, hvordan putningen havde været. "Jo, den var fin og efter alle kunstens regler.....men han havde snakket lige vel meget", mente hun.
Alt andet er vel også naturstridigt.

1 kommentar:

margrethe sagde ...

I min erindring (som meget vel kan spille mig et puds) er det stadig Kàri der fører i uafbrudt, stædig , vedholdende og endeløs snakken. Så kommer Àki og bagefter Ylva. Ylva har det ligesom kære Kjeld, det der kommer ud af mundene er velovervejet og gennemtænkt og altid værd at lytte til!
Konen her, har det ikke sådan..................