onsdag den 7. juli 2010

fået det lært

"Ylva, hvad laver I egentlig i frikvarterene i din nye klasse?", spørger jeg.
Ylva:" Vi spiller enten rommee, piratbridge eller hjerterfri i det første frikvarter. I sidste frikvarter spiller vi peru (et kortspil vi lærte at spille til nytårsaften henne hos Kati). I det store frikvarter må vi ikke spille, der skal vi ud, æv!"
Mig:"Nå, æh, det lyder hyggeligt, hmm....."
Ylva:"Ja, der var jo ikke nogen af dem, der kunne spille kort, da jeg startede i klassen - men nu har de fået det lært."
Mig:"Nå...har du egentligt hørt hvad morfar og Ane laver i denne uge? De er på Bornholm med gamle sol-og-vindere, 1/4 af tiden cykler de, 1/4 spiser de, 1/2 spiller de kort."
Ylva:"Neeeej, hvor lyder det DEJLIGT!"

3 kommentarer:

mette sagde ...

sikke de piger må have kedet sig før ylva kom og lærte dem om spillelivets glæder. hvor er de heldige!

Ingegerd sagde ...

...og drenge, du.

margrethe sagde ...

Godt jeg ikke går i den klasse, de ville mobbe mig ud...., så jeg måtte skifte skole!