lørdag den 25. september 2010

tur til Esbjerg

På vores tur til Esbjerg gjorde far og jeg holdt ved Tamdrup kirke , som har et fantastisk guldalter. Her bliver Harald Blåtand døbt af Biskop Poppo. Far kunne huske reliefet fra sin historiebog fra skoletiden, på grund af de karakteristiske ribben.

Her frister djævelen..

...og i loftet spandt en kvinde hør. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve en gang.
Fra kirkegården var der udsigt til Horsens fjord, det var et meget smukt sted.

Anna havde allerede i telefonen talt om, at forhåbentlig kunne vi få kaffen udenfor. Da vi kom, nævnte hun det igen....ligesådan ved frokosten.
Så der er ikke noget at sige til, at hun ser tilfreds ud på mit billede.

Se hvad der sidder på Annas ærme.

1 kommentar:

margrethe sagde ...

Hør-spinderen er også hyppigt afbilledet, selv jeg kender det.
Sommerbilledet hos Anna ser hyggeligt ud, selv sommerfuglen har fundet ro.Billedet minder om en svunden sommertid, nu afløst af blæst og regn og rusk Men det var dejligt at kende den (sommeren).