mandag den 22. november 2010

Das Gespenst von Canterville

Så var der igen børneforestilling fra Leonardskoret, "Das Gespenst von Canterville".
Ylva var en uhyggelig Frankenstein, kan I kende hende ?

Papsens gamle seler og briller kom i brug.

Áki spillede en fantastisk Hercule Poirot på et formfulendt fransk-tysk - alle h´er blev udeladt.

Spøgelserne var alle gamle usympatiske berømtheder, her ses Münchhausen.

Spøgelserne bliver til sidst nødt til at organisere sig og demonstrere mod de dårlige arbejdsforhold, de har hos de nye amerikanske ejere at Cantervilleslottet. Wenni lavede plancher til demonstrationen - man ser tydeligt erfaringen fra hans venstreorienterede unge dage.

Favoriten var helt klart "Canterville 21". Alle hernede har jo badges i samme grafik med "Stuttgart 21" pga polemikken om den nye banegård i Stuttgart.

Efter amerikanerne og spøgelserne (ført an af Frankenstein) blev enige om bedre arbejdvilkår - de må gerne spøge efter aftale, når svigemor bliver for længe og når der er besøg fra skattevæsnet - bliver der holdt et mægtigt haloweenparty, med Hustl and Bustl som band.
Forrygende afslutning på en vellykket forstilling.

6 kommentarer:

mette sagde ...

hvor ser det sjovt ud. ærgerligt at jeg ikke kunne komme, men jeg skulle arbejde hele weekenden og min arbejdsgiver gav mig ikke lov til at føjte, fordi hun var bange for at jeg ikke var frisk nok til at smile til messegæsterne.

Ingegerd sagde ...

Det er ok Mette. Samme arbejdsgiver har også været umenskelig hård mod mig i den sidste tid. Så jeg kan godt forstå det.
Og æv! Vi fik ikke taget et billede af dig på standen....det var ellers meningen.

margrethe sagde ...

Det ser fantastisk ud, der er vel ikke optagelser fra forestillingen? Eller tournerer de? Kàris band har vi selvfølgelig lyttet til mange gange. varmen stiger i kroppen, når man hører det Kàri, og det er en god ting , for her væææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææælter sneen ned.

margrethe sagde ...

lter i vælter blev vist spist af en googlenisse!

Ingegerd sagde ...

Nej, tænk, har I så ekstremt vejr!
Her er det også lidt ekstremt, men inde i stuen - Wenni har lige tændt op, så de 16° kan blive skubbet lidt i vejret.

Ingegerd sagde ...

googlenisse...den er god!