søndag den 28. november 2010

god 1ste advent!

Áki og jeg fejrede nytår i Marienkirche - der var børnegudstjeneste.
En af drengene fra børnekoret måtte tænde adventskransen, som blev firet ned fra sin position højt oppe under hvælvingen.

Nu er der kun Áki tilbage i børnekoret, Ylva er faldet for aldersgrænsen.

Et smukt indslag var en kanon, som børnene sang, mens de gik op ad midtergangen. Tilsidst fik vi alle lov til at synge med, det var meget stemningsfuldt.
Til sidst var der kirkekaffe med schwäbische småkager omme bag alteret.
God 1ste advent til jer alle, kære bloglæsere!

3 kommentarer:

ane sagde ...

Der er ikke et øje tørt når man ser disse søde børn.Det ser også ud til at der er stor kirkegang 1. søndag i advent
Sneen vælter ned i Beder nu og desuden fyger det.Det er læse-bog-vejr.

margrethe sagde ...

Her er det suppe og pandekagevejr!
Og det var en fejl vi ikke fik det!
Vi bruge sneen og sygdom til at rydde op og gøre rent.
Kjeld har pudset vinduer indendørs og vasket gulv.
Jeg rydder en skuffe op hver dag, det lyder overkommeligt, men man skal tage sig sammen! Og derfor finder jeg enkelte madvarer man aldrig skulle have købt. F.eks. igår spiste fuglene tre lagkagebunde ( køb 2 pakker og spar et eller andet), idag tørrede løg med smagsforstærker i. De vil ikke have de frosne (optøede først) joguslaviske frikadellepølser fra Netto, som jeg prøvede at proppe i Ingegerd m. familie i sommers. Da de sagde med mad i munden "at så skulle jeg prøve slagter Karls de hjemmelavede", så vidste jeg jo godt hvad klokken var slået!
SÅ fandt jeg et glas med syltede vinblade, som jeg engang havde købt for at lave ægte "dolmas". Men jeg var jo lidt uheldig med opskriften, den var vegetarisk. og opskriften manglede i den grad fedt, til at blødgøre vindruebladene med. Fiberindholdet var ret højt i den ret og vi tyggede og tyggede.
Så måske fuglene imorgen skal have "dolmas"?

Ingegerd sagde ...

Jeg håber, de overlever.