fredag den 7. oktober 2011

tillykke søs

Kan du huske vores tur til Østrig?
Det var min konfirmationsgave fra søde mor.
Jeg havde også fået et kamera (af far?) i konfirmationsgave, det blev indviet der.

Vi startede ferien i Wien....Kan du huske, vi kunne alle togstationerne udenad fra vandrehjemmet og ind til byen?

...tog derefter på landet, til Rust. Mit livs første vinmarker.

Vi badede en del - det var meget varmt.

Udover at du ser så sød ud på billederne, er det også skægt med tøjstilen og de gamle biler.

Kan du huske wienerschnitzlerne?

Puh, det er mange år siden!
Men nu er du jo også FYRRE ÅR. Stort TILLYKKE!

4 kommentarer:

margrethe sagde ...

God billedserie til at fejre GUnvor med.
JOh, jeg husker det som en dejlig tur- rigtig dejlig.
Idag drejer det sig jo om Gunvor, så jeg erindrer om hende fra den tur:
Gunvor bærer en slå-om nederdel på disse billeder. Denne (Ingegerd havde også en) er en sjældenhed, da den er syet mig og faktisk blev brugbar!!!!
Gunvor var på det tidspunkt i sit liv nærmest umulig at drive i bad. men i byen Rust(tæt på den ungarnske grænse- vi kørte med postbus fra Wien dertil) boede vi på et pensionat, på et værelse med dobbeltseng og barneopredning. Da Ingegerd og <Gunvor så forelskede på dobbeltsengen med hver sit lille natbord m. lampe, sagde jeg OK og snuppede den alt for korte barneseng.Hver dag kom damen og redte vores senge og lagde et bolche til mig på dynen! I et hjørne af værelse var der en brusekabine og vups- et øjeblik efter så man Gunvor springe derind og tage det første i rækken af en masse bade m. hårvaske!!!! Det var usigeligt varmt.
De der omtalte wienersnitzler nød vi i en restaurations have, de var tynde, møre, lækre og fyldte nærmest hele tallerkenen. De blev vist bestilt hver aften. Over hovederne fløj svaler og storke. Alle byens huse havde beboede storkereder. Sikke en dejlig ferie med Ingegerd og Gunvor.

margrethe sagde ...

Ingegerd omtaler jo også S- Bahn i Wien. Den kørte vi tit med og toget hoppede og knirkede noget, hvad Ingegerd og Gunvor grinede højlydt af. Det de fandt sjovest var "manden" i højtaleren, som på østrigsk annoncerede stationerne, de må have lydt sjovt, for det hylede de af grin af!
Ober ST Veit
Unter St. Veit
Meidling Hauptstrasse
Margarate gyrtle ( den hylede de højt over)
Kettenbruchengasse

Mon vi så stod af?

Jah og da vi kom hjem og de en aften var puttet, hørte jeg at de legede Wien S- bahn. Gunvor hoppede i sin seng (med store knirkende fjedre) og så ankom de til de forskellige stationer, som de overudtalte på østrigsk!!!!!!

margrethe sagde ...

Sjovt nok kender jeg alle historierne ret grundigt og med alle detaljer - og de er altid blevet fortalt med stor varme.
En ny tur derned er endnu ikke realiseret - men planerne ligger klar
Der er blevet indkøbt kort over saltsøen med det lange navn - for jeg vil jo også gerne ned og have udpeget stederne se storkene og smage de kæmpestore schnitzler
KHKjeld

Gunvor sagde ...

Haha, det ligner vel nok de gamle dage!
Jeg kan godt huske turen, det var utroligt varmt, og der var en bod ved søen som kun solgte vandmelon skiver.
En dag mødte vi en ung mand på toget som var ved at dø da han så Ingegerd- meget mystisk syntes jeg.
Schnitzlerne var større end tallerkenerne og uden for hver butik stod der en spand med friske abrikoser fra bag haven- paradis!