onsdag den 5. oktober 2011

bondegårdsferie

Vi har været på bondegårdsferie i Schwarzwald. Nogle vil jo nok mene, at børnene er lige lidt for gamle til det. Men prøv at se, hvor smukt her var:

Gården lå i enden af den dal som byen Durbach ligger i.

For at nå derhen skulle man køre ad den nederste vej, som var ensporet og lå ret højt oppe på bjergsiden. Ikke lige mig at køre den tur!
Det her er udsigten fra mit soveværelse. Ikke dårligt, hvad?

Der var dejligt.

Vi gik en masse ture, både korte smut og halvdagsmarcher.


Ylva havde lavet tjansplan, så husholdningen blev delt retfærdigt.
Der var tv, vi så Simpsons hver dag.



Vores lejlighed var i tagetagen.
Gården fotograferet oppe fra bjerget.

1 kommentar:

margrethe sagde ...

Da jeg så billederne først troede jeg at skiltet far et Åg:

På dansk er den almindeligste betydningen af åg et bæreredskab til at lægge over skuldrene, med en tovstump med krog i hver ende. Krogene blev almindeligvis brugt til at hænge spande i, oftest vandspande. Med en spand på hver side afbalancerer de hinanden. Åget kunne dog også bruges til at bære andre ting end vandspande.

Åget er en specielt udformet vægtstang, ca. 1,50 m lang, med tov og krog hængende i hver ende. Stangen var tilpasset skuldrene, med en udskæring på midten, beregnet til nakken. I enderne hægtede man to lige tunge byrder, ofte vandspande. Det blev lettere at bære læsset, så man klarede en lidt tungere byrde end i hånden eller i favnen.

Men da jeg forstørrede det , kunne jeg jo se ,at det var en tomandssav.
Hårde, nødvendige arbejdsredskaber, som sled folk op med tiden.Men hvor er der smukt og hvornår bliver man igrunden for gammel til en bondegårdsferie?