torsdag den 3. maj 2012

tredje verden

 Mette og jeg var på Fairtrade-messe i Stuttgart. Jeg for at møde en forretningsforbindelse og finde noget fint til min netshop - mere om den senere. Mette, fordi hun er sådan en sød veninde.

Men sesåher hvad vi stødte på: hjemmenørglede bolde fra de varme lande. Dem kunne jeg altså ikke stå for.

 Jeg spurgte skam om tilladelse til at fotografere.

 Er de ikke bare skægge og opfindsomme?

Disse her af græs eller bast er fra Sydamerika. De får skønhedsprisen.
Jeg fortalte jo straks Wenni i begejstrede vendinger om min nyopdagelse.
Han svarede bare tørt, at han da også havde lavet sine egne bolde som dreng. Dem med papir indeni og billigt tape udenpå var de bedste til at hoppe.
Ja, ja Tyskland i 50erne var vel den tids tredje verden.

1 kommentar:

margrethe sagde ...

DE er rigtig sjove de der bolde, hvor af nogle ser ud som om de er lavet af mig, og kun egner sig til at kaste med. Men sådan er det også med os mennesker. Nogle af os kan trille og kastes med.Andre kan kun kastes med og ikke trille, fordi vi blev for deforme. Andre kan så til gengæld meget mere og så er der nogle der slet intet kan.......
M. Ribers
Filosof