lørdag den 17. januar 2009

rent gulv

Et sikkert tegn på at jeg ikke er nogen ægte schwäbisch husmor er, at jeg aldrig vasker gulv i det kombinerede vaske og fyrrum. Hvis man lavede schwäbisch-husmor ærteprøven med mig, ville jeg sove trygt igennem hele natten og vågne uden et eneste blåt mærke.
I onsdags havde vi derimod oversvømmelse i dette rum, fordi der var problemer med fyret. (Det hedder ellers Artig). Før håndværkeren kom, nåede jeg at tørrer i alt 6 spande vand op. Så selv hjørnerne strålede. Eksperten dianogstikserede en frysning af de udendørs rør, men indendørs oversvømning til følge.
To dage senere: igen oversvømmelse. Jeg tørrer 3 spande op. Og ved ikke mit levende råd. 2 timer senere: megastor oversvømmelse - 5 spande. Er det mon nogle andre rør fra fyret? Kan det være naboens tagrende, det er jo tøvejr? Eller mon vaskemaskinen? Og se, afløbet fra vaskemaskinen ligger nydeligt på gulvet. jeg er vel kommet til at rive det ud, da jeg håndterede med klude og spande.
Nu er der rent nok for de næste 7 år.
Og se, det var (desværre) ikke et æventyr.

3 kommentarer:

margrethe sagde ...

Når man læser epistlen, er det som om at oversvømmelsen kom først og derpå rev du afløbet ud, da du rumsterede med "pot og pande". Men hvorom alting er, hvis det fortsætter så skriv endeligt om det, det er altid SÅ herligt at høre om, når det ikke lige den gang er os der har dummet sig!
Skrevet af hende , der bor i et hus med et nyt kokostæppe foran badeværelset, der er krøbet 3 cm i hver side.......

Ingegerd sagde ...

Jamen, kære mor, for at skære det ud i pap. Første oversvømmelse kom fra fyret. Den anden fra vaskemaskinen.

margrethe sagde ...

Sjovt nok, når man skriver jamen kære mor så lyder det som om man mener- din store idiot.... Nåh , det gjorde du også, men tak NU har jeg forstået historien-kære datter!