tirsdag den 13. oktober 2009

søndagsprogram

Vi bruger mange søndage i Kirchheim efter Oma er blevet dårligt gående. Vi plejer at køre derhen, så vi kan nå at lave varm mad til klokken 13 hos hende. Bagefter bliver der spillet spil, lavet lektier, taget lur på sofaen, set fjernsyn inde i soveværelset og så meget andet. F.eks lidt fodpleje, hvis man har ondt i futterne.

Nogen gange tager vi en lille udflugt på vejen hjem. Her er vi på Jusi, et bjerg ved Metzingen med en fantastisk udsigt, for den nordlige del af bjerget ( som er næsten 700m højt) er ubevokset, og man kan se helt til Stuttgart (fjernsynstårnet).

Det er ret stejlt. De friske unge mænd bliver nødt til at vente, til de gamle får slæbt sig op.

Vi gik ned igennem den bevoksede del, ved foden er der mange "Gütle", små haver. Da jeg fandt et uhøstet valnøddetræ, må jeg indrømme, at jeg begyndte at hyperventilere...til børnenes store fornøjelse. Wenni fandt derefter fire træer til. Næste år står jeg der med pose og sæk. Der er helt sikkert.

2 kommentarer:

margrethe sagde ...

Vi håber vejret er lige så smukt, når vi dukker op om få dage.
Ved I i øvrigt, hvorfor efterårsløvet er rødligt hos jer og gulligt her nord på?
KHKjeld

margrethe sagde ...

Vores valnødder ligger i fryseren, i år måtte vi dele dem med nogle trælse krager, som plukkede dem og forsvandt. Min bror siger at de hos dem banker dem ned i landevejen for at åbne dem.