lørdag den 10. april 2010

I Frankrig

Nu er jeg endeligt kommet i gang med at gæsteblogge, som jeg har lovet. Min veninde Lena har lavet fotographierne.
Jeg har været ti dage i Aix-en-Provence med klassen min "corres" hed Leila og megtig sød.


Natur og dyreliv er helt anderledes i Provence. Her er vi på tur i Camargue , hvor flamingoer flyver frit omkring.

Dether er en havn i en calanque , av tre.
Først vandrede vi langs kanten, det er utroligt flot og vi havde omkring 20°!
Ved et sted var der et hul i jorden, inbygerne kalder det Neptuns Næsehul. Nedenunder det er der en grotte. Nor den fyldes med bølger, bliver luften pressed ud av hullet, som om der er en, der ånder. Man kan høre det langt væk fra.

Efter les calanques turen gik vi op på den højeste klippekant i Europa. Langs ved kanten er der en vej, hvor der er blevet filmet mange forfølgelsesjagder, fordi der er sådan en flot udsigt og vejen er meget snoet.
Mange hilsener fra Ylva

2 kommentarer:

margrethe sagde ...

Kære Ylva
Hvor er det spændende at læse om din ferie og om dit besøg hos din udvekslingselev.
Det der med hulen der snakker må have givet sig udslag i en masse overtro om stedet.
Er du sikker på at den klippe, du har vandret på tåler sammenligning med MOls Bjerge ( som vi forøvrigt gik tur på igår)? Nåh, det er du sikker på, jamen jeg ville bare lige prøve........
knus fra
mormor

margrethe sagde ...

Kære Ylva
Ja, det er flotte billeder - og som du nok kan regne ud, så sætter jeg især pris på, at der er et med det blå Middelhav,en havn og nogle både.
KHKjeld